Η γνώση είναι μοναδικό ανθρώπινο εφόδιο και σε συνδυασμό με άλλα νοησιακά εργαλεία συντελεί στην δημιουργία μιας βασιλικής οδού που οδηγεί στην αυτογνωσία και στην κυριαρχία του εαυτού και του περιβάλλοντος.
Αυτή την γνώση, τη μοναδική δυνατότητα που ωθεί τον άνθρωπο από το χαμηλότερο επίπεδο μιας ύπαρξης έρμαιο της ικανοποίησης μόνο των βασικών βιοτικών αναγκών στο ανώτερο επίπεδο της επίγνωσης, της κατανόησης και της προσωπικής σύνδεσης με την διάνοια πνευματικών κόσμων, ο άνθρωπος ποτέ δεν την ήθελε περιχαρακωμένη, ή ποτέ της δεν προορίστηκε για να περιχαρακωθεί σε κάτι που να αφορά μόνο μία εκ των γνωστικών του περιοχών, όπως φερ’ ειπείν της λογικής και των συνεπαγόμενων συμπερασμάτων αυτής όπως εκπορεύονται από τις αισθήσεις μας.
Έτσι η γνώση εξαπλούμενη και διακτινούμενη πέραν της μικρής περιφέρειας της εποπτείας της λογικής μπόρεσε να αναχθεί και σε άλλα επίπεδα, να ανελιχθεί σε ανώτερες μορφές, να φωτίσει κάθε δρόμο του νου για να μετουσιωθεί εν τέλει στο ανώτερο στάδιο μιας καθολικής πνευματικότητας, κάτι που ο πεπερασμένος άνθρωπος είναι αδύνατον να καταφέρει στην ολότητά του, μπορεί όμως ψήγματα αυτής να αφομοιώσει.
Μέρος αυτής της γνώσης που υπερβαίνει την λογική είναι και η αντίληψη φαινομένων και όψεων του κόσμου που δεν μπορούμε να συλλάβουμε με τις αισθήσεις, είναι η γνώση περιοχών που η άγνοια και το άδηλο της ζωής μας, τα κάνουν να φαντάζουν απρόσιτα ως και τρομακτικά.
Ο άνθρωπος πάντοτε ήθελε να γνωρίζει το μέλλον του, να ξέρει τι του επιφυλάσσει η μοίρα του, ποιον δρόμο καλείται να πάρει για να εκπληρώσει το πεπρωμένο του.Οι όροι μοίρα και πεπρωμένο είναι από την φύση τους φορτισμένοι με κάτι που υπερβαίνει τις δικές μας δυνατότητες και επαφίονται στην δικαιοδοσία δυνάμεων που δεν μπορούμε ως άτομα να ελέγξουμε.
Σε αυτή την αγωνία για την άγνοια του μέλλοντος και την ανεκδήλωτη φύση του, θέλησε ο άνθρωπος να βάλει ένα τέρμα προστρέχοντας σε πνευματικές περιοχές εντός του, όπως η φαντασία και τα όνειρα, οι οποίες ήταν εφοδιασμένες με την ικανότητα της γνώσης πέραν του παρόντος, την επίγνωση των συμβάντων του αύριο για να καλυτερεύσει το σήμερα, αλλά και για να επεκτείνει την συνειδητότητά του σε ανώτερες σφαίρες και να διευρύνει την αντίληψή του.
Συνήθως όλη αυτή την αναζήτηση του ανθρώπου να γνωρίσει πράγματα εκτός του επιστητού, την ιδιοποιούνταν οι θρησκείες καταφέρνοντας να ελαφρύνουν έτσι το βάρος μιας ύπαρξης που ζει περιστοιχισμένη από δυνάμεις ακατανόητες, μιας ύπαρξης που φτάνει σε έναν κόσμο έχοντας παντελή άγνοια για το αύριο του εαυτού του και του κόσμου.
Κεντρικό μοτίβο στην θρησκεία είναι η λατρεία και τα μυστηριακά δρώμενα, η τελετουργία και το πνευματικό κάλεσμα. Τα μυστήρια αποτελούν μία προσπάθεια να γίνει ο άνθρωπος το κέντρο των φαινομένων, να προσδεθεί σε κάτι ανώτερο του καθημερινού εαυτού του. Η δημιουργία των μυστηρίων από την φύση τους ήταν τρόποι σύνδεσης του ανθρώπου με πνευματικούς κόσμους, μέσω των μυστήριων αποκαλύπτονταν πράγματα ασύλληπτα για τον αμύητο, πλέον ο άνθρωπος βάδιζε περισσότερο ολοκληρωμένος με τον εαυτό του και βαθύτερα συνδεδεμένος με τον κόσμο γύρω του.
Απόρροια της πρωτογενούς σύνδεσης του ανθρώπου με πνευματικούς κόσμους είναι και η εμφάνιση των ονείρων, εδώ δεν θα επεκταθούμε στις ερμηνείες αυτών μέσα από τις επιστήμες της ψυχολογίας, της ψυχανάλυσης ή της νευροφυσιολογίας, μιλάμε για τα όνειρα ως μία πνευματική ζώνη που συνδέει τον άνθρωπο με το βαθύτερο κομμάτι του εαυτού του, με αυτό που ο Γιούνγκ ονόμασε συλλογικό ασυνείδητο, τα όνειρα είναι κατά κάποιο τρόπο τα ιδιωτικά μυστήρια του καθένα μας, μια προσωπική μύηση για την γνώση του εσωτερικού σύμπαντος.
Σημαντικό στοιχείο της μαντικής τέχνης και της μαντικής ικανότητας του ανθρώπου, αποτελεί και η ονειρομαντεία. Τα προφητικά όνειρα τα οποία “στέλνονται” σε ανθρώπους που μπορεί και να μην έχουν καμία εσωτερική προπαρασκευή μυστηριακού χαρακτήρα, πιθανότατα τα προφητικά όνειρα να άνοιξαν τον δρόμο στον άνθρωπο να αντιληφθεί πως η πρόγνωση και η γνώση του μέλλοντος μπορεί να είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πορεία μας στην ζωή. Ιστορικά και θρησκευτικά γεγονότα βρίθουν ονείρων που λειτούργησαν προφητικά, κάτι που και στον επιστημονικό χώρο έχει συμβεί με το πιο γνωστό παράδειγμα του Mendeleev (1834-1907) που είδε σε όνειρο την δημιουργία του Περιοδικού Πίνακα.
Για την μαντική τέχνη των ονείρων ο Αριστοτέλης λέει σχετικά στο Περί καθ΄ύπνον μαντικής: «Περὶ δὲ τῆς μαντικῆς τῆς ἐν τοῖς ὕπνοις γινομένης καὶ λεγομένης συμβαίνειν ἀπὸ τῶν ἐνυπνίων͵ οὔτε καταφρονῆσαι ῥᾴδιον οὔτε πεισθῆναι. Τὸ μὲν γὰρ πάντας ἢ πολλοὺς ὑπολαμβάνειν ἔχειν τι σημειῶδες τὰ ἐνύπνια παρέχεται πίστιν ὡς ἐξ ἐμπειρίας λεγόμενον͵ καὶ τὸ περὶ ἐνίων εἶναι τὴν μαντικὴν ἐν τοῖς ἐνυπνίοις οὐκ ἄπιστον· ἔχει γάρ τινα λόγον· διὸ καὶ περὶ τῶν ἄλλων ἐνυπνίων ὁμοίως ἄν τις οἰηθείη. Τὸ δὲ μηδεμίαν αἰτίαν εὔλογον ὁρᾶν καθ΄ ἣν ἂν γίνοιτο͵ τοῦτο δὴ ἀπιστεῖν ποιεῖ· τό τε γὰρ θεὸν εἶναι τὸν πέμποντα͵ πρὸς τῇ ἄλλῃ ἀλογίᾳ͵ καὶ τὸ μὴ τοῖς βελτίστοις καὶ φρονιμωτάτοις ἀλλὰ τοῖς τυχοῦσι πέμπειν ἄτοπον».
Μετάφραση: Περί δε της μαντικής, η οποία γίνεται κατά τον ύπνον και λέγεται ότι παράγεται εκ των ονείρων δεν είναι εύκολον ούτε να περιφρονήση τις ούτε να πιστεύση αυτήν. Τω όντι, το ότι πάντες ή οι πλείστοι παραδέχονται ότι τα ενύπνια έχουσι σημασίαν τινά, τούτο αποτελεί μαρτυρίαν υπέρ αυτών, διότι στηρίζεται επί της πείρας. Και δεν είναι απίστευτον ότι η δια των ονείρων γινομένη μαντική συμβαίνει είς τινας περιστάσεις. Διότι τούτο έχει λογικότητά τινα. Εκ τούτου δε δύναται τις να υποθέση ότι το αυτό συμβαίνει και εις άλλα ενύπνια. Αλλά επειδή δεν βλέπομεν ουδεμίαν εύλογον αιτίαν, διά την οποίαν δύναται να γίνηται (μαντεία διά των ονείρων), εκ τούτου γεννάται δυσπιστία εις αυτά. Διότι να παραδεχθώμεν ότι ο Θεός στέλλει τα όνειρα, τούτο παρεκτός του άλλου παραλογισμού του, έχει το άτοπον ότι ο Θεός στέλλει τα όνειρα όχι εις τους αρίστους και σοφωτάτους, αλλά εις τους τυχόντας.
Αριστοτέλους, Μικρά Φυσικά, Περί της καθ΄ ύπνον μαντικής,
Μετάφραση Π. Γρατσιάτου.
Μαντικά εργαλεία και χρησμοί στην αρχαία Ελλάδα
Για τον άνθρωπο της αρχαίας εποχής, το να δει σε οιωνούς και σημάδια γεγονότα που τείνουν να εκπληρωθούν, δεν φάνταζε τόσο ξένο όπως στον σύγχρονο άνθρωπο που ζει σχεδόν αποκομμένος από την πηγαία δύναμη της φύσης και της ζωτικής ορμής της, αποτελούσε κάτι με το οποίο ήταν εξοικειωμένος με έναν απόλυτα θα λέγαμε φυσιολογικό τρόπο. Ο μέγιστος φιλόσοφος της ζωής Σωκράτης, παντού και πάντοτε συμβουλεύονταν το δαιμόνιο του, την εσωτερική του φωνή που τον απέτρεπε όταν επρόκειτο να κάνει κάτι, ποτέ όμως δεν τον προέτρεπε στο πως να δράσει…(Πλάτωνας, Θεάγης).
Αυτό βέβαια δεν σήμαινε πως ο άνθρωπος στους πρώιμους και μεταγενέστερους αρχαίους χρόνους δεν ήταν πολλές φορές βουτηγμένος σε αυτό που σήμερα θα ονομάζαμε δεισιδαιμονία, ασήμαντα πράγματα γινόντουσαν αφορμή για υστερικές εκδηλώσεις, κάτι που στιγματίζει ο Πλούταρχος γράφοντας, «ως έργον εστίν ευρείν άνδρα καθαρεύοντα τύφου και δεισιδαιμονίας· οι μεν γαρ άκοντες υπό των παθών τούτων αλίσκονται, δι’ απειρίαν ή δι’ ασθένειαν, οι δε, ως θεοφιλείς και περιττοί τινες είναι δοκείεν, επιθειάζουσι τας πράξεις, ονείρατα και φάσματα και τοιούτον άλλον όφκον προϊστάμενοι των επί νουν ιόντων…» Πλούταρχος, Περί του Σωκράτους Δαιμονίου.
Μετάφραση: «Πόσο κοπιαστικό είναι να βρει κανείς άνθρωπο καθαρό από μωρία και δεισιδαιμονία. Γιατί ορισμένοι χωρίς να το θέλουν καταλαμβάνονται απ’ αυτά τα πάθη, εξαιτίας της απειρίας ή της αδυναμίας τους. Άλλοι, όμως, για να φανούν ότι είναι άνθρωποι θεοφιλείς και σπουδαίοι, αποδίδουν στο θεό τις πράξεις τους, μεταμφιέζοντας σε όνειρα, οράματα και άλλα παρόμοια μεγαλόπρεπα πράγματα όσα περνάν από το νου τους…».
Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να κάνουμε μια διάκριση μεταξύ προφητείας και μαντείας, όπου στην μεν πρώτη έχουμε κυρίως άτομα που γίνονται, συνήθως ακούσια ή λόγω ενάρετης ζωής, όπως συμβαίνει κατά κόρον στα παραδείγματα της Π. Διαθήκης, οι φορείς της θείας θελήσεως, λαμβάνουν απευθείας την θεία προτροπή και την μεταφέρουν στον κόσμο. Οι μάντεις, πέρα από τις περιπτώσεις της χρησμοδοσίας κυρίως στα αρχαία ιερά όπου έχουμε απευθείας την αποκάλυψη του Λόγου του θεού, με τις ενέργειες τους θέτουν υπό τον έλεγχό τους την θεία βούληση, εδώ είναι πιο φανερός ο ρόλος της μαγείας, ή με διάφορους τρόπους, απόρροια δικής τους γνώσης και μελέτης των σημείων, μπορούν και ανιχνεύουν τις θείες βουλήσεις και τις μεταδίδουν στον κόσμο.
Η Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, το έργο της οποίας έχει επηρεάσει πολυποίκιλα την δυτική εσωτερική παράδοση, αναφέρει ότι η προφητεία είναι μια φυσική ικανότητα βασισμένη στην παρατήρηση του Νόμου των Κύκλων, μαζί με ένα συνδυασμό από μαθηματικούς, ιστορικούς και αστρονομικούς υπολογισμούς. |
Οι μάντεις και οι οιωνοσκόποι μας λέει είχαν στους πρώιμους πολιτισμούς την ίδια θέση που έχουν τώρα οι ιστορικοί, οι αστρονόμοι και οι μετεωρολόγοι. Ίσως τελικά μα μην υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ ενός αρχαίου προφήτη που προέβλεπε την πτώση μιας αυτοκρατορίας ή το χάσιμο μιας μάχης κι ενός σύγχρονου επιστήμονα, που προβλέπει την επιστροφή ενός κομήτη, την ηλιακή έκλειψη ή τις αλλαγές πληθυσμού σε ένα σύνολο γιατί και οι δύο βασίζονται στις ίδιες παρατηρήσεις.
Στην Ελλάδα οι χρησμοί και τα μαντεία, όπως και σε άλλους πολιτισμούς των κλασσικών χρόνων της αρχαιότητας, είχαν μια περίοπτη θέση, ενώ με την πάροδο των ετών οι τόποι όπου δίδονταν οι χρησμοί εξελίχθηκαν σε θρησκευτικά-λατρευτικά κέντρα με πρωτεύοντα ρόλο σε αυτά, το ιερό μαντείο των Δελφών.
Ο Ομηρικός ύμνος στον Απόλλωνα μας μεταφέρει σχετικά: «…ἔνθεν καρπαλίμως προσέβης πρὸς δειράδα θύων, ἵκεο δ᾽ ἐς Κρίσην ὑπὸ Παρνησὸν νιφόεντα κνημὸν πρὸς ζέφυρον τετραμμένον, αὐτὰρ ὕπερθεν πέτρη ἐπικρέμαται, κοίλη δ᾽ ὑποδέδραμε βῆσσα τρηχεῖ᾽· ἔνθα ἄναξ τεκμήρατο Φοῖβος Ἀπόλλων νηὸν ποιήσασθαι ἐπήρατον εἶπέ τε μῦθον· ἐνθάδε δὴ φρονέω τεύξειν περικαλλέα νηὸν ἔμμεναι ἀνθρώποις χρηστήριον οἵ τέ μοι αἰεὶ ἐνθάδ᾽ ἀγινήσουσι τεληέσσας ἑκατόμβας, ἠμὲν ὅσοι Πελοπόννησον πίειραν ἔχουσιν, ἠδ᾽ ὅσοι Εὐρώπην τε καὶ ἀμφιρύτους κατὰ νήσους, χρησόμενοι· τοῖσιν δ᾽ ἄρ᾽ ἐγὼ νημερτέα βουλὴν πᾶσι θεμιστεύοιμι χρέων ἐνὶ πίονι νηῷ. ὣς εἰπὼν διέθηκε θεμείλια Φοῖβος Ἀπόλλων εὐρέα καὶ μάλα μακρὰ διηνεκές· αὐτὰρ ἐπ᾽ αὐτοῖς λάϊνον οὐδὸν ἔθηκε Τροφώνιος ἠδ᾽ Ἀγαμήδης υἱέες Ἐργίνου, φίλοι ἀθανάτοισι θεοῖσιν· ἀμφὶ δὲ νηὸν ἔνασσαν ἀθέσφατα φῦλ᾽ ἀνθρώπων κτιστοῖσιν λάεσσιν ἀοίδιμον ἔμμεναι αἰεί…».
Άλλα ξακουστά μαντεία της αρχαιότητας ήταν της Δωδώνης, το αρχαιότερο μαντείο στον ελλαδικό χώρου με την «πολύγλωσσον δρυ», το μαντείο ήταν αφιερωμένο στον Δία και οι χρησμοί λέγονταν βάση των ήχων των φύλλων της ιερής δρυός που ήταν στον χώρο. Μαντείο αφιερωμένο επίσης στον Δία ήταν και αυτό στην Ολυμπία, ενώ εδώ οι χρησμοί έβγαιναν από τη φωτιά της προσφερόμενης ζωοθυσίας.
Ιερά μαντεία υπήρχαν σε όλο τον ελλαδικό χώρο, αφιερωμένα το καθένα σε κάποιον θεό, ενώ γνωστά ήταν επίσης και τα νεκρομαντεία με το πλέον δημοφιλές του Αχέροντα.
Ο Πλάτωνας ξεχώρισε τα είδη της μαντικής αναφέροντας την έντεχνον ή τεχνική μαντεία και την φυσική, άτεχνο ή αδίδακτη μαντεία, ενώ στον «Φαίδρο» αναφέρει τέσσερις τύπους μανίας (θεϊκής έκστασης) με τους προστάτες θεούς κάθε μίας.
Η πρώτη είναι η μαντική μανία ή ενθουσιασμός εμπνεόμενη από τον Απόλλωνα, η δεύτερη η μυστική ή τελετουργική μαντεία η οποία εμπνέεται από τον Διόνυσο, η τρίτη είναι η ποιητική μανία με προερχόμενη έμπνευση αυτής από τις Μούσες και η τέταρτη είναι η ερωτική μανία, που προέρχεται από τον θεό Έρωτα ή την θεά Αφροδίτη.
«Της δε θείας τεττάρων θεών τέτταρα μέρη διελόμενοι, μαντικήν μεν επίπνοιαν Απόλλωνος θέντες, Διονύσου δε τελεστικήν, Μουσών δι’ου ποιητικήν, τετάρτην δε Αφροδίτης και Έρωτος, ερωτικήν μανίαν», Πλάτωνας, Φαίδρος.
Ο Χίλων επίσης, ένας εκ των επτά σοφών που συλλογή ρητών τους έχει μείνει στην ιστορία ως Δελφικά Παραγγέλματα μας δίνει την προτροπή «Μαντείαν μη εχθαίρειν» δηλαδή μη μισείς την μαντική τέχνη, να την αποδέχεσαι.
Οι μάντεις στην αρχαία Ελλάδα ήταν περιβεβλημένοι με σεβασμό και ήταν παρόντες σε κάθε εκστρατεία, αναλαμβάνοντας τον ρόλο να μελετούν τα σημάδια των θεών και έτσι να έχει επιτυχία η στρατιωτική έκβαση.
Ο Αγαμέμνονας συμβουλεύονταν τον μάντη Κάλχα, ο οποίος όπως μα πληροφορεί ο Όμηρος γνώριζε «τα τ’εόντα τα εσόμενα προ τ’ εόντα». Ο Κύρος συμβουλεύονταν τον Σιλανό ενώ τον Ξέρξη στις εκστρατείες του εναντίον της Ελλάδας τον συνόδευε ο μάγος και αστρολόγος Οστάνης.
Ο μάντης Πολυδάμας ανήκε στο στρατόπεδο των Τρώων και όταν πληροφόρησε τον Έκτορα λόγω του πετάγματος ενός πουλιού πως οι οιωνοί δεν είναι καλοί για την Τροία, η απάντηση του Έκτορα «Εις οιωνός άριστος αμύνεσθε περί πάτρης» θέλησε να δώσει στην ανθρώπινη βούληση μεγαλύτερη ισχύ από τα θεϊκά σημάδια.
Ο Λεωνίδας είχε μαζί του στις εκστρατείες τον μάντη Μεγιστία τον Ακαρνάνα, ενώ για την μάχη των Θερμοπυλών είχε πάρει χρησμό από το μαντείο των Δελφών για την εξόντωσή του από τους Πέρσες, αλλά και για την δόξα που τον περίμενε, αλλά και ο Λυκούργος, ο περίφημος νομοθέτης των Λακεδαιμονίων συμβουλεύονταν το μαντείο των Δελφών.
Περίφημοι μάντεις της αρχαιότητας ήταν ο Λίνος, ο Μελάμπους, ο γενάρχης κατά κάποιον τρόπο των μάντεων, ο Αμφιάραος του οποίου το μαντείο στον Ωρωπό ήταν από τα πιο ξακουστά, ο Χείρωνας, ο Μόψος, ο Επιμενίδης, ο Αριστέας, ο Τειρεσίας, ο Φιλάμων από το Θορικό της Αττικής κ.ά.
Οι τρόποι μέσω των οποίων τα θεϊκά σημάδια αποκαλύπτονταν στον μάντη, τα είδη των μαντικών προρρήσεων είναι επιγραμματικά τα Τέρατα ή Σημεία ή Διοσημεία αντλούμενα κυρίως από τα φυσικά φαινόμενα, τα Ενόδια Σύμβολα, (στο Λεξικό Σουίδα αναφέρεται το Ενόδιον ως «το επί της οδού· ενώδιον δε το ενώπιον· παρά το οιδείν τα ώτα»), αφορούσε την τυχαία συνάντηση με κάποιο ζώο και μέσω αυτής το ανάλογο μήνυμα, στον Σουίδα επίσης διαβάζουμε το «λαγός φανείς, δυστυχούς ποιεί τρίβους».
Στην συνέχεια έχουμε τους Κλήδονες ή Φήμαι, κληδονισμοί ήταν οι προφερόμενοι τυχαία λόγοι που όταν ακούγονταν λαμβάνονταν ως αγγελιαφόροι των θεών ενώ την μεσαιωνική εποχή ο όρος κλήδονας σήμαινε την επίκληση των νεκρών κατά τη διαδικασία της νεκρομαντείας και σύμφωνα με τον Μιχαήλ Ψελλό (11ος αι.) επρόκειτο για πρόσκληση πονηρών δαιμόνων.
Οι Οιωνοί και η οιωνοσκοπία, μελέτη της συμπεριφοράς των πτηνών, κυρίως της πτήσης και των κελαϊδισμάτων ή κραυγών τους. Κάθε θεός είχε και ένα πτηνό υπό την προστασία του, ο Δίας τον αετό, ο Απόλλωνας τον ιέρακα, η Αθηνά την κουκουβάγια, στους Έλληνες η κουκουβάγια ήταν κακός οιωνός εκτός από τους Αθηναίους.
Επόμενο είδος ήταν εκ παλμών και κνησμών και ήχων μαντική, που η διάδοσή της φτάνει μέχρι τις μέρες μας μέσα από την λαϊκή παράδοση.
Σπασμοί του σώματος, πεταρίσματα των βλεφάρων, τυχαία φταρνίσματα, ήταν σημάδια εμφάνισης μελλοντικών πραγμάτων. Ευρεία ήταν η πίστη ότι ο παλμός του αριστερού ματιού ήταν προάγγελος άφιξης κάποιου προσώπου, δοξασία που είχε επικρατήσει και στο Βυζάντιο ενώ το βούισμα των αυτιών σήμαινε ότι κάποιοι που ήταν μακριά έκαναν λόγο για σένα. Για τους αρχαίους Έλληνες το φτάρνισμα θεωρούνταν συνήθως προμήνυμα αρρώστιας και για αυτό με το φτάρνισμά τους έλεγαν «Ζευς Σώσον», συνήθεια που έχει μείνει ζωντανή μέχρι τις μέρες μας.
Επίσης οι Ομφαί ή Όσσαι, συγγενές είδος με τις φήμες, ήταν οι λόγοι ή οι ανακοινώσεις των θεών με διάφορους τρόπους στους ανθρώπους, τα Όνειρα που η ερμηνευτική τους τέχνη βρίσκεται σε όλους τους λαούς και σε όλες τις εποχές, ενώ τα προφητικά όνειρα κατέχουν ύψιστη θέση ανάμεσα τους. Χαρακτηριστικό είναι το όνειρο του Σωκράτη δυο μέρες πριν πιει το κώνειο, όταν είδε στον ύπνο του μια γυναίκα να του λέει «Ω Σώκρατες, ήματι κεν τριτάτω Φθίην εριβώλακα ίκοιο».
(Ω, Σωκράτη θα φθάσεις την Τρίτη ημέρα στην εύφορη Φθία, (Θεσσαλία).
Επόμενο είδος μαντικής ήταν οι Οράσεις, εξωτερικές ή εσωτερικές, φανταστικές ή διανοητικές, διάφοροι τρόποι με τους οποίους κάποιος βλέπει κάτι που μπορεί να είναι στην φαντασία του ή με τις αισθήσεις και ας μην εμπίπτει στους φυσικούς νόμους. Το σημείο του σταυρού στον ουρανό από τον Μ. Κωνσταντίνο, είναι χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της πρόγνωσης.
Τέλος η έκσταση, ο ενθουσιασμός και η προφητική μανία αποτελούν τρόπους αποκάλυψης των θεϊκών ενεργειών στους ανθρώπους.
Μαντικό σύστημα της αρχαίας Ελλάδας ήταν και οι Αστράγαλοι. Αποτελούνταν από 56 χρησμούς ενώ σαν σύστημα θυμίζει αυτό του Ι Τζινγκ και των Ταρώ. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα η επινόηση του αστραγαλισμού, αποδίδεται στον θεό Θωθ, ενώ ο Σοφοκλής το αποδίδει στον μάντη Παλαμήδη. (Κώστα Δερβένη, Η Μαντεία των Αστραγάλων).
Άλλα είδη μαντείας ή από το παρελθόν
πως φτάνουμε στο μέλλον…
Το μεταφυσικό μεταδίδει συνεχώς μηνύματα τηλεπαθητικά γι' αυτούς που ξέρουν να τα συλλάβουν.Καρλ Γιούνγκ
Μέθοδοι που ανέπτυξε και πάνω τους βασίστηκε ο άνθρωπος για να ανοίξει ένα παράθυρο στον χρόνο και μέσω αυτών να δει το μέλλον του είναι αρκετές και για μερικές από αυτές χάνονται τα ίχνη τους στην αχλύ του χρόνου.
Μια πανάρχαια μέθοδος μαντικής είναι το Ι -Τζινγκ, ή Το Βιβλίο των Αλλαγών, αρχαία κινέζικη οδός αυτογνωσίας και κατάδυσης στο συλλογικό ασυνείδητο.
Το Ι-Τζινγκ έχει ηλικία άνω των 5000 χρόνων και στηρίζεται σε οχτώ βασικές αρχές με την μορφή τριγράμμων. Τα οχτώ τρίγραμμα συνδυάζονται δυο-δυο και μας δίνουν 64 εξάγραμμα, τα οπία παριστάνουν 64 βασικές καταστάσεις στις οποίες μπορεί να βρεθεί ένας άνθρωπος, αυτό που το κάνει ξεχωριστό σαν αυτόνομο μαντικό σύστημα είναι πως οι βασικές καταστάσεις δεν είναι στατικές αλλά εμπεριέχουν το στοιχείο της αλλαγής και μπορείς να κινηθείς από την μια στην άλλη.
Ο Καρλ Γιούνγκ που υπήρξε πρωτοπόρος στην δύση ανοίγοντας τον δρόμο για να γίνει γνωστό το Ι Τζινγκ λέει χαρακτηριστικά: «…Η μέθοδος Ι-Τζινγκ πράγματι λαβαίνει υπόψη τις κρυμμένες ατομικές ιδιότητες στα πράγματα και στους ανθρώπους καθώς και στον ασυνείδητο εαυτό του ατόμου…Το Ι -Τζινγκ επιμένει συνεχώς στο θέμα της αυτογνωσίας. Η μέθοδος με την οποία πρέπει να επιτευχθεί υπόκειται σε κάθε είδους παρανόησης, και επομένως δεν είναι κατάλληλη για τον επιπόλαιο και ανώριμο άνθρωπο ούτε για τους διανοούμενους και τους ορθολογιστές. Είναι κατάλληλη μόνο για τους νοήμονες και τους στοχαστικούς ανθρώπους που τους αρέσει να σκέφτονται όσα κάνουν κι όσα τους συμβαίνουν – μια στάση που δεν πρέπει να συγχέεται με την θλιβερή μηρυκαστική συνήθεια του υποχονδριακού… Η κινέζικη άποψη δεν ασχολείται με τη στάση του ατόμου σχετικά με την εκτέλεση του χρησμού. Εμείς είμαστε που προβληματιζόμαστε, επειδή σκοντάφτουμε επαναληπτικά στις προκαταλήψεις μας, δηλαδή στην εφαρμογή του νόμου της αιτιότητας…» Καρλ Γιούνγκ από τον πρόλογο, στο Ι-Τζινγκ.
Ένας αρχαίος ακόμα τρόπος πρόγνωσης του μέλλοντος είναι το αλφάβητο των Ρούνων, αρχαίο νορβηγικό και σαξονικό αλφάβητο που τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση στον σύγχρονο δυτικό κόσμο.
Οι Ρούνες ονομάστηκαν έτσι από το γοτθικό Runa που σημαίνει απόκρυφο ή μυστήριο. Πρόκειται για ένα σύστημα 24 ιδεογραμματικών συμβόλων ή γραμμάτων τα οποία ο μάντης σε 24 ξεχωριστά τεμάχια τα συμβουλεύεται και η σύνθεση αυτών βγάζει τον χρησμό. Εκτός των 24 γραμμάτων στο μαντικό αυτό σύστημα εμπεριέχεται και μία λευκή ή κενή ρούνα, η ρούνα της έκπληξης ή του μυστηρίου που ονομάστηκε Ontini.
Τα Ταρώ συνιστούν και αυτά ένα αρχαίο σύστημα μαντείας, μια πανάρχαια μέθοδος πρόβλεψης του μέλλοντος αποτελούμενο από ένα σύστημα “μαγικών” εικόνων. Από τον Κουρ ντε Γκεμπελέν και το οχτάτομο έργο του Αρχέγονος Κόσμος που συνέγραψε το 1781 μαθαίνουμε πως η λέξη Ταρώ προέρχεται από τις αρχαίες αιγυπτιακές λέξεις tar, «δρόμος» και ro, ros, rog, «βασιλικός», όπως και στο Ι-Τζινγκ έχουμε και οδό τον βασιλικό δρόμο που οδηγεί στην αυτογνωσία και στην αυτοπραγμάτωση.
Τα Ταρώ απέκτησαν μεγάλη αναγνωρισιμότητα ανάμεσα στα έτη 1500 και 1750 στην Ιταλία και στην Γαλλία. Αποτελούνται από 78 κάρτες, χωρισμένες στην Μεγάλη Αρκάνα με 22 κάρτες και στην μικρή Αρκάνα με 56 κάρτες.
Οι κάρτες της Μεγάλης Αρκάνα που είναι και οι πλέον δημοφιλείς είναι με αριθμητική σειρά οι εξής: Ο Τρελός που έχει αρίθμηση μηδέν και ακολούθως ο Μάγος, η Μεγάλη Ιέρεια, η Αυτοκράτειρα, ο Αυτοκράτωρ, ο Ιεροφάντης, οι Ερωτευμένοι, το Άρμα, η Ισχύς, ο Ερημίτης, ο Τροχός της Τύχης, η Δικαιοσύνη, ο Κρεμασμένος, ο Θάνατος, (υπάρχει η άποψη πως ο αριθμός 13 θεωρείται γρουσουζικός στην Δύση λόγω του ότι στην 13η κάρτα στα Ταρώ απεικονίζεται ο θάνατος), η Εγκράτεια, ο Διάβολος, ο Πύργος, το Αστέρι, η Σελήνη, ο Ήλιος, η Κρίση και ο Κόσμος. Ακολουθήθηκε η αρίθμηση όπως απεικονίζεται στο Ταρό του Άρθουρ Γουέϊτ.
Μία ακόμη μέθοδος αυτογνωσίας και πρόβλεψης του μέλλοντος, μια πανάρχαια επιστήμη είναι και η Αστρολογία, η οποία μέσω της κίνησης των πλανητών και των αστερισμών δημιουργεί το προσωπικό ωροσκόπιο και μπορεί να δώσει τάσεις και τροπές που αφορούν το μέλλον του ατόμου.
Άλλα συστήματα μαντικής που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα είναι η Αριθμομαντεία, λεξαριθμητικό σύστημα πρόβλεψης, η καφεμαντεία, η χειρομαντεία που είναι παράλληλη η ανάγνωσή της με αυτήν της αστρολογίας
"Η χειρομαντεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένας καθημερινός οδηγός για τη ζωή. Τα χέρια μας αντανακλούν τον εσωτερικό μας κόσμο, αποκαλύπτοντας τα προτερήματα και τις αδυναμίες μας. Πιστεύω ότι δεν έχουμε την δυνατότητα να κατανοήσουμε τη ζωή και τον εαυτό μας περισσότερο απ΄ ότι μας επιτρέπουν οι γραμμές των χεριών μας…" Γιώργος Καραφουλίδης, (Μεγάλη Χειρομαντεία), η γεωμαντεία, η κρυσταλλομαντεία, ο πνευματισμός στον οποίο καλούνται πνεύματα συνήθως νεκρών για να δώσουν απαντήσεις, η αυτόματη γραφή, το εκκρεμές, η αυτοΰπνωση κ.ά.
Ξεχωριστός κλάδος μαντείας και εργασίας πάνω στον εαυτό και τον έλεγχο του πεπρωμένου, αποτελεί η μαγεία με τα αναρίθμητα παρακλάδια της και τις δικές της σχολές όπως αναπτύχθηκαν στον δυτικό κόσμο κυρίως μέσα από τον αποκρυφισμό και τις πανάρχαιες παραδόσεις του.
Μία μέθοδος που έχει μείνει γνωστή στην μαγεία και που ανέπτυξε ο μάγος και αποκρυφιστής Τζων Ντη, πολυμαθής πανεπιστήμονας που έζησε τον 16ο αιώνα μαζί με το μέντιουμ Έντουαρντ Κέλλυ, είναι το Ενωχιανό σύστημα μαγείας, που αποτελείται από τα Κλειδιά του Ενώχ και το Κάλεσμα των Αιθέρων, μια μαγική εργασία που εξασκούσαν και τα μέλη του γνωστού αποκρυφιστικού μαγικού τάγματος της Χρυσής Αυγής.
Στην Ελλάδα είναι μεταφρασμένα από τον γνωστό ερευνητή και συγγραφέα Γιώργο Μπαλάνο.
Δημοφιλείς προβλέψεις για το μέλλον
Υπάρχουν πολλές προβλέψεις και προφητείες με γνωστότερες αυτού του Νοστράδαμου που υπήρξε μία εμβληματική φυσιογνωμία, πολυμαθής και σοφός που συνέγραψε προφητείες σε τετράστιχα, πολλές φορές χωρίς φανερό νόημα, χρήζοντας αποκωδικοποίησης για να εξαχθούν τα όποια συμπεράσματα.
Σε πολλές προφητείες του Νοστράδαμου, που οι μελετητές του έργου του δείχνουν πως μιλάει για την εποχή μας, αναφέρεται στην μαζική επιδρομή των ισλαμιστών στην Ευρώπη και σε ένα γενικό πόλεμο που θα ακολουθήσει.
Ο Μισέλ ντε Νοστρεντάμ, Νοστράδαμος, 14 Δεκεμβρίου 1503 - 2 Ιουλίου 1566) ήταν Γάλλος φαρμακοποιός και αστρολόγος, ιδιαίτερα πολυμαθής. Έμεινε στην ιστορία για το βιβλίο του Les Propheties (Οι Προφητείες), η πρώτη έκδοση του οποίου εμφανίστηκε το 1555.
«Ο στόλος μεταφέρει λεγεώνες, τη Χαλκηδώνα και τη Μαγνησία
Θα τις κάψει με θειάφι και πίσσα.
Σε ένα ασφαλές, μέρος θα αναπαυθούν, η φωτιά του Ηρακλή θα τους αφανίσει
Στο λιμάνι με την ημισέληνο». Νοστράδαμος 4, 23.
«Ο Άραβας πρίγκηπας θα νικήσει το βασίλειο της εκκλησίας,
Όταν Άρης, Ήλιος και Αφροδίτη θα βρίσκονται στον Λέοντα.
Στην Περσία κοντά ένα εκατομμύριο είναι έτοιμοι να εισβάλλουν
σε Βυζάντιο και Αίγυπτο με σκουλήκια και φίδια», Νοστράδαμος, 5, 25.
* Τα χωρία είναι από την συλλογή προφητειών Το Μέλλον Είναι Τώρα.
Γνωστός επίσης για τις προφητείες του είναι και ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο οποίος έχει πει πολλά πράγματα που χαρακτηρίζουν την σημερινή εποχή.
Γνωστή είναι η προφητεία του Κοσμά του Αιτωλού που μιλάει για τον πόλεμο στην Γιουγκοσλαβία και στο Ιράκ: «Θα ‘ρθει όταν έρθουν δυο καλοκαίρια και δυο Πασχαλιές μαζί». Το 1991 όταν σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο η 25 Μαρτίου (επέτειος επανάστασης του έθνους) συνέπεσε με το Πάσχα και υπήρχε τέτοια ζέστη σαν να είχαμε δύο καλοκαίρια, ξεκίνησε ο πόλεμος στο Ιράκ και συγχρόνως οι πρώτες συγκρούσεις στη Γιουγκοσλαβία. Συνεχίζοντας λέει πως, «αν ακούσετε ότι ο πόλεμος πιάστηκε από κάτω (Ιράκ) τότε κοντά θα είναι. Αν ο πόλεμος πιαστεί από κάτω λίγα θα πάθετε, αν πιαστεί από πάνω (Γιουγκοσλαβία) θα πάθετε πολλά. Λάκκοι και βράχοι στη Δερόπολη (περιοχή στην Αλβανία ) θα είναι γεμάτοι πρόσφυγες». «Πολλά θα συμβούν. Οι πολιτείες θα καταντήσουν σαν παράγκες» Κοσμάς ο Αιτωλός. (Από την συλλογή προφητειών Το Μέλλον Είναι Τώρα).
Η καταστροφολογία και η πρόβλεψη ενός ζοφερού μέλλοντος είναι κοινός τόπος σε πολλές προφητείες που λόγω του φόβου με τον οποίο μπολιάζουν την ψυχολογία του ατόμου, κατορθώνουν και αποκτούν μια υπερφυσική έλξη κυρίως στις απαίδευτες μάζες.
Το μέλλον παραμένει εσαεί ένα πεδίο όπου για όλους εμάς που ζούμε στον σχετικό χρόνο των ανθρώπων που υπογραμμίζει η γραμμική λογική, θα μας απασχολεί και θα εφευρίσκουμε πάντα τρόπους κοιτάγματος σε αυτό, είτε αυτοί έρχονται από το μακρινό παρελθόν είτε μας περιμένουν στο μέλλον…
Στο πλαίσιο του άρθρου ζητήσαμε την άποψη του Γιώργη Καραφουλίδη ο οποίος είναι γνωστός στην χώρα μας ως ένας προικισμένος χειρομάντης, Πρόεδρος του κέντρου Ψυχικών Ερευνών, Ψυχοερευνητής και ερευνητής του απόκρυφου και συγγραφέας αρκετών βιβλίων αποκρυφισμού, μαγείας, εσωτερισμού και παραψυχολογίας.
Γιατί οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν το μέλλον τους;
Και ο φτωχός και ο πλούσιος από την μέρα που γεννιούνται θέλουν να ξέρουν τι θα τους συμβεί αύριο. Έχει ξεκινήσει αυτό μάλλον από τα όνειρα, από τότε που οι άνθρωποι που πέθαναν και εμφανιζόντουσαν στα όνειρα των ζωντανών ήταν λογικό αυτοί που τα έβλεπαν να θέλουν ξέρουν τι συμβαίνει μετά θάνατο, να γνωρίζει και το μέλλον του ως ζωντανός.
Προχωρώντας και αναπτύσσοντας τον πολιτισμό αυτό δεν σταμάτησε, αλλά πήρε άλλες μορφές. Η βασική ανάγκη που κάνει κάποιον να θέλει να ξέρει το μέλλον του, είναι ο φόβος με βασικό φόβο, τον φόβο του θανάτου. Αν δεν υπήρχε ο φόβος του θανάτου δεν θα υπήρχαν και οι θρησκείες. Πολιτική και θρησκεία ευνοούν την μοιρολατρία.
Ως επαγγελματίας του χώρου, πώς κρίνετε την αφέλεια στους ανθρώπους που «τρέχουν» σε οποιονδήποτε για να μάθουν το μέλλον τους;
Ο κόσμος τρέχει συνέχεια για να γνωρίσει το μέλλον του, με διάφορους τρόπους. Είτε είναι εποχές ευημερίας είτε δύσκολες και κρίσης, στην δεύτερη για να βρει πως μπορεί να ορθοποδήσει. Βασικοί πελάτες εδώ, αλλά και ευκολότερα θύματα τσαρλατάνων πέφτουν οι γυναίκες. Οι μορφωμένοι επιθυμούν να μάθουν το μέλλον τους λιγότερο. Βέβαια πελάτες-θύματα είναι από όλα τα κοινωνικά στρώματα και αυτό συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι είναι ευκολόπιστοι , χωρίς διάκριση και πολλές φορές απελπισμένοι και φοβισμένοι.
Δυστυχώς υπάρχουν και τα γνωστά εκείνα πρόσωπα, που καταφέρνουν να παντρεύουν την πολύ μικρή παραψυχολογική τους ικανότητα με το πολύ μεγάλο εμπορικό τους δαιμόνιο, είναι πάνω από 3000 μάγοι, μέντιουμ, ψυχοερευνητές, αστρολόγοι, ιεροφάντες του μυστικισμού, χαρτορίχτρες, καφετζούδες, διάφοροι απατεώνες με «κληρονομικό χάρισμα» που «δουλεύουν» σήμερα στην Αθήνα με την κληρονομιά τάχα των Πυθίων και των Μάντεων.
Πώς βλέπετε την καταστροφολογία στις προφητείες;
Αυτό συμβαίνει γιατί ο φόβος πουλάει, είναι το βασικό εμπορικό προϊόν μιας ολόκληρης βιομηχανίας που συμπεριλαμβάνει βιβλία, εκπομπές, ταινίες και ότι μπορείς να φανταστείς. Η βιομηχανία αυτή είναι τρομακτική ανώτερη ακόμα και αυτής του πετρελαίου. Οι μυστικές οργανώσεις τα επεξεργάζονται, τα καλλιεργούν και τα προωθούν στον κόσμο για να τον κρατάνε αποβλακωμένο. Ο όχλος πρέπει να χειραγωγείται και δεν γίνεται να ξυπνήσει, αν ξυπνήσει «θα τους πάρει ο διάολος» όλους.
Έχουν μέλλον η μαγεία και τα λοιπά μαντικά συστήματα, με δεδομένη την επικράτηση της λογικής στην σύγχρονη κοινωνία;
Είχαν και έχουν και θα έχουν μέλλον. Η μαγεία δεν σβήνει όπως και η θρησκεία δεν σβήνει. Μπορεί να σβήσουν παλιές μορφές και να εμφανιστούν καινούργιες, αλλά δεν εξαφανίζονται ως βασικά πρότυπα της ανθρώπινης φύσης.
Επαληθεύονται οι προφητείες, ποια είναι η άποψή σας;
Εξαρτάται που εστιαζόμαστε κάθε φορά. Ο Νοστράδαμος που ήταν πολύ μορφωμένος, ήξερε αρχαία ελληνικά, ήταν κρυσταλλομάντης και μάγος και αστρολόγος, είχε πει πολλά και διάφορα που κάποια έχουν επαληθευτεί. Είχε προφητεύσει την ελληνική επανάσταση, αν και τότε δεν υπήρχε ελληνικό κράτος και για αυτό δεν αναφέρει το όνομά της Ελλάδας. Έγραφε κωδικά και συμπυκνωμένα και μην ξεχνάμε πως αν έγραφε ξεκάθαρα θα οδηγούνταν στην πυρά λόγω Ιεράς Εξέτασης. Πρέπει να βρεις το κλειδί της γραφής του για να δεις το τι εννοεί.
Οι μοναχοί και άγιοι της ορθοδοξίας που έχουν προφητεύσει, θεωρώ πως τα περισσότερα από αυτά είναι ανοησίες συγγραφέων που πουλάνε χωρίς κανένα σοβαρό υπόβαθρο.
Εξαίρεση αποτελεί ο Κοσμάς Αιτωλός ο οποίος νομίζω πως είχε διαβάσει τον Νοστράδαμο, ήταν ένα φωτεινό μυαλό και αγαπούσε την Ελλάδα και ό,τι έλεγε συντελούσε στο να αφυπνίσει τον τότε αμόρφωτο πληθυσμό των Ελλήνων.
Ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη για τα περισσότερα από αυτά που προφητεύει είχαν ήδη γίνει, όπως η πόρνη Βαβυλωνία και η Ρώμη.
Στην ουσία από τους πατέρες της εκκλησίας κανείς δεν τον αναφέρει και η Εκκλησία ακόμα μέχρι και χθες δεν τον δέχονταν και σήμερα τον δέχεται μερικώς. Τι θα πει μερικώς; Εκεί που μας συμφέρει…
Ακολουθεί μία συζήτηση που είχαμε με τον κ. Λεφάκη, η οποία αν και έγινε αρκετά παλιότερα, παραμένει εξόχως αποκαλυπτική, και σε κάποια σημεία της επίκαιρη, αφού αναφέρεται και σε γεγονότα των χρόνων που έρχονται.
Μιλάει μέσα από την διορατική του προσέγγιση της αστρολογίας, για το μέλλον, την Ελλάδα, τις προβλέψεις και τις προφητείες.
Γιατί οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν το μέλλον τους, γιατί πιστεύουν στις προφητείες;
Η προφητεία είναι πληροφορία. Στον πλανήτη κυριαρχούν τρία σημαντικά πράγματα, οι πληροφορίες, τα όπλα και τα χαρτονομίσματα, είχαν και έχουν πάντα αξία και ζήτηση και σε παρακμιακές εποχές η ανάγκη να μάθουμε τι θα συμβεί είναι ψυχολογικά πιο αναγκαία και από ένστικτο.
Για τα σενάρια της καταστροφής ποια είναι η άποψή σας;
Το ανθρώπινο γένος είναι εφτάψυχο, η Γη είναι στην μέση ηλικία της, έχει δρόμο. Η ανθρωπότητα η ίδια, πολύ μακροπρόθεσμα θα κινδυνεύσει ξανά από ένα μεγάλο κατακλυσμό και από την σύγκρουσή της με ένα εξωγήινο πολιτισμό, τότε μόνο θα κινδυνέψει σοβαρά. Οι άνθρωποι και μεταξύ τους και να φαγωθούν θα μειωθεί ο πληθυσμός, αλλά σε δέκα χρόνια θα επανέλθει ξανά. Σήμερα κυριαρχούν οι επικυρίαρχοι και οι παγκοσμιοποιητές. Η παγκοσμιοποίηση αλλάζει και διαφοροποιείται και στις αρχές της τρίτης δεκαετίας αναγκαστικά γίνεται από παγκοσμιοποίηση παγκόσμιος συνεταιρισμός.
Αστρολογικά έχουμε μια σπάνια σύναξη πλανητών που γίνεται στον Αιγόκερω, ο Αιγόκερως είναι πολύ σκληρό και άγριο σημείο, γίνεται από την 1η Δεκεμβρίου του 2019 με focus 15 Φεβρουαρίου του 2020 με 31 Μαρτίου 2020. Εκεί θα συναντηθούν ο Κρόνος, ο Πλούτωνας, ο Δίας και ο Άρης. Το εικοσαήμερο εκεί περίπου 10 με 25 του Μαρτίου του ’20 αυτοί είναι σαν να κατεβαίνουν οι τέσσερις ιππότες της αποκάλυψης, δεν πιστεύω σε καταστροφές αλλά όλοι θα έχουμε μια συνέπεια δύσκολη και από εκεί και πέρα θα έχουμε μια νέα Γιάλτα, προετοιμάζεται να γίνει αλλά θα περάσουμε πολλά στάδια.
Είχαμε αντίστοιχη όψη στο παρελθόν;
Αυτό είχε γίνει την εποχή που ήταν ο αγώνας για την ανεξαρτησία στην Αμερική και λίγο πριν την Γαλλική επανάσταση. Είχανε επίσης βρεθεί το 1981 οι τρεις όμως πλανήτες, με τον Κρόνο, τον Πλούτωνα, και τον Δία που είχαμε σύναξη στον Ζυγό.
Έχουμε μια ενδιαφέρουσα εποχή, θέλει διάβασμα, θέλει εξυπνάδα, πιστεύω πως θα επιβιώσουν όσοι έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ζούμε μία εποχή αντίστοιχη τους τέλους της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και της εποχής του Χριστού, έχει επίσης μία αντανάκλαση της εποχής του Βίκτωρος Ουγκώ, 1870-1890, συν ότι η δεκαετία αυτή που διανύουμε είναι αντίστοιχη της δεκαετίας του ’30, του μεσοπολέμου.
Κάθε φορά που ο Κρόνος , ο Πλούτωνας και ο Ουρανός βρίσκονται σε ζώδια παρορμητικά που είναι οι ισημερίες και τα ηλιοστάσια, αλλάζει η ιστορία. Είχε γίνει το 1850 με 1860, είχαμε τον Μαρξ, την βιομηχανική επανάσταση και τον πόλεμο στην Κριμαία. Το 1930 με 1940 που προηγήθηκε το οικονομικό κραχ στην Αμερική το 1929 και έγινε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, πάλι με όψεις Πλούτωνα στον Καρκίνο, Ουρανό στον Κριό και Κρόνο στον Αιγόκερω. Όποτε ο Ουρανός περνάει από τον Κριό, κάθε 84 χρόνια, είναι η περίοδος της πτώχευσης.
Η αστρολογία προβλέπει ή προφητεύει;
Η αστρολογία έχει μαντικότητα. Οι πλανήτες ανάλογα με την θέση τους έχουν μία αξιωματική θεωρία στα δώδεκα σημεία που χωρίζεται ο κύκλος και πληροφορούν, προειδοποιούν και αφυπνίζουν.
Η αστρολογία είναι πολύ καλός δρόμος για να μάθουμε το μέλλον μας, αλλά είναι πολύ λίγοι οι καλοί αστρολόγοι. Η αστρολογία είναι αντικείμενο λαϊκής κοινοκτημοσύνης και έτσι και η κομμώτρια από το Πέραμα μπορεί να μάθει τα ζώδια και να συμβουλεύει τις φίλες της.
Αλλά, για να ξέρεις αστρολογία κανονικά θέλει ατελείωτη δουλειά και διάβασμα κάθε μέρα, αλλά να μην παρασυρθείς από το δέλεαρ της εμπορευματοποίησης και του χρηματισμού.
Ποιες από τις προφητείες θεωρείτε ότι έχουν βαρύτητα;
Όλες τις θεωρώ ότι έχουν μια βαρύτητα αλλά όλες θέλουν να περάσουν πολλά φίλτρα αποσυμβολισμού. Είναι τόσο συμβολικές που η αποκρυπτογράφηση θέλει πάρα πολλή προσεκτική δουλειά. Όλες αυτές είναι εκμεταλλεύσιμες εμπορικά και έχουν διογκωθεί. Λίγο πριν το μιλλένιουμ ήταν πολύ στην μόδα ο Νοστράδαμος και η κουβέντα για αντίχριστο, μόλις βγήκε το ευρώ δεν ξανακουβεντιάστηκε. Ζούμε μια εποχή σκληρότητας, το αντίθετο της αγάπης και της συμπόνοιας, αυτό σημαίνει αντίχριστος.
Υπάρχει ένας σίγουρος δρόμος πρόβλεψης του μέλλοντος;
Πώς ξέρουμε το μέλλον μας στην γεωπολιτική πρόβλεψη, στην οικονομική πρόβλεψη, πώς ξέρουμε το μέλλον μας στην ιατρική, στην γεωλογία; Όσον αφορά την πορεία του ανθρώπινου γένους η αστρολογία περιέχει την γνώση και την αλήθεια, αλλά πρέπει να είναι κάποιος πολύ καλός αστρολόγος και πολύ ειδικό άτομο.
Η Ελλάδα δεν πρόκειται να καταστραφεί, πολύ μακροπρόθεσμα θα γίνει τόπος Ηλύσιων Πεδίων, γύρω στο 2080 και το 2100, εδώ θα είναι ιδανικός τόπος και θα δορυφοποιηθούν γύρω από αυτήν όλα τα Βαλκάνια και άλλες χώρες.
Τώρα όμως μέχρι το 2021 και 2022 η κρίση θα συνεχιστεί γιατί τώρα μπαίνουμε στην κρίση.
Προβλέπω έναν πόλεμο σκληρό μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας το 2025 με 2026 όπως πιστεύω πως το μεταναστευτικό θα λυθεί το 2027, θα αργήσει να λυθεί.
Το 2038 με 2040 οι κατοικούντες στην Ελλάδα, γιατί θα δημιουργηθούν και εστίες δυνατές σε όλο τον κόσμο που θα σώσουν την ίδια την χώρα, τότε θα είναι 8.000.000 οι Έλληνες και ενεργά 4.000.000 οι επίγονοι των μεταναστών που θα έχουν διεισδύσει στις εμπορικές ζώνες στην εσωτερική διοίκηση στις μεταφορές και την σίτιση, και τέλος θα γίνει μια μεγάλη σύγκρουση μεταξύ τους, που νικιούνται οι μετανάστες και φεύγουν.
Στο απώτερο μέλλον το ανθρώπινο γένος θα κινδυνέψει από έναν κατακλυσμό, δηλαδή το νερό είναι απειλή και όχι η πυρηνική ενέργεια. Σαφώς θα υπάρχουν ελεγχόμενες πυρηνικές αναμετρήσεις και ο πόλεμος θα έχει να κάνει με τον ουρανό και όχι με την γη. Υπάρχουν εξωγήινοι, είναι οι ερπετοειδείς αλλά δεν το λένε, αλλά μας προετοιμάζουν λίγο λίγο..
Η πρόβλεψη στην επιστήμη
Τα συστήματα προβλέψεων ασφαλώς δεν περιορίζονται μόνο στον χώρο της αστρολογίας και των αποκρυφιστικών σχολών.
Επιστημονικές περιοχές που πολλές φορές “φλερτάρουν” με τον εσωτερισμό έχουν αναπτύξει μαθηματικά μοντέλα που βάση των αναλύσεων και των μετρήσεών που κάνουν, μπορούν και φτιάχνουν μοντέλα πιθανοτήτων πέφτοντας αρκετά ικανοποιητικά μέσα στα πεδία που ερευνούν και που προβλέπουν, ενώ διάσημη είναι η σιγμοειδής καμπύλη μέσω της οποίας διαφαίνεται το μέλλον κάθε υπό εξέταση συστήματος.
Οι επιστήμονες Βολτέρα και Ντ’Ανκόνα μέσα από μαθηματικές διατυπώσεις προχώρησαν σε πολύ αξιόλογα συμπεράσματα και προείδαν την εξέλιξη συστημάτων προβλέποντας επακριβώς την πορεία τους.Ο Καίσαρ Μαρκέτι, διευθυντής του ενεργειακού προγράμματος του Διεθνούς Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συστημάτων (IIASA), έχει δημιουργήσει μια συνεπή φόρμουλα επιστημονικών προβλέψεων μέσα από αυτό που οι φυσικοί ονομάζουν αναλλοίωτες. Για τον Μαρκέτι οι δείκτες που περιγράφουν εφαρμογές για τους φυσικούς νόμους συμπίπτουν και σε μια ποικιλία ανθρώπινων δραστηριοτήτων.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και σημαντική είναι η επιστημονική εργασία του Έλληνα καθηγητή και ερευνητή Θεόδωρου Μόδη που την αναλύει στο πρωτότυπο επιστημονικό του έργο:
Προβλέψεις
Προσεγγίζοντας επιστημονικά τα προμηνύματα του αύριο.
Το τέλος που δεv ήρθε
Οι πιο γνωστές ανεκπλήρωτες εσχατολογικές προφητείες για το τέλος της Γης
31 Δεκεμβρίου 999 Χίλια χρόνια μετά τη γέννηση του Χριστού θα ερχόταν το τέλος σύμφωνα με τα απόκρυφα ευαγγέλια.
20 Φεβρουαρίου 1524 Σύμφωνα με το Γερμανό Γιοχάνες Στέφλερ, ένας κατακλυσμός θα αφάνιζε τον κόσμο.
19 Μάϊου 1719 Ο Ελβετός μαθηματικός Ζακ Μπερνούλι προέβλεψε σύγκρουση ενός κομήτη με m Γη.
1732 Ο Νοστράδαμος προέβλεψε το τέλος του κόσμου.
19 Οκτωβρίου 1814 Η Τζοόνο Σάουθκοτ προέβλεψε ότι εκείνη τη μέρα θα γεννούσε το «δεύτερο Μεσσία » (και θα ερχόταν το τέλος του κόσμου).
3 Απριλίου και7Ιουλίου 1844, 21 Μαρτίου και 22 Οκτωβρίου 1844 Ο Αμερικανός «προφήτης» Γουίλιαμ Μίλερ ανακοίνωσε το τέλος του κόσμου.
2 Οκτωβρίου 1914 Η Μέρα της Κρίσης, σύμφωνα με τον Τσαρλς Τέιζ Ράσελ, του εισηγητή του δόγματος των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Φυσικά τίποτε δεν συνέβη και οι οπαδοί του προέβλεψαν το τέλος του κόσμου το 1925, το 1941, το 1975 και στις 2 Οκτωβρίου 1984.
Έπεσαν έξω σε όλες τις περιπτώσεις ...
17 Δεκεμβρίου 1919 Ο σεισμολόγος και μετεωρολόγος Αλμπέρτο Πόρτα προέβλεψε μια μοιραία σύνοδο έξι πλανητών, και την ακόλουθη καταστροφή της Γης.
24 Μάϊου 1954 Σύμφωνα με μια αρχαία δοξασία, «Η Ρώμη και ολόκληρος ο κόσμος θα είναι ασφαλείς όσο το Κολοσσαίο είναι όρθιο». Στις 18 Mαϊoυ 1954 εμφανίστηκαν ρωγμές στο Κολοσσαίο. Κάποιοι προέβλεψαν την ημερομηνία και χιλιάδες πιστοί προσέτρεξαν στον πάπα για να ζητήσουν άφεση αμαρτιών.
28 Οκτωβρίου 1992 Ο Λι Γιανγκ Λιμ, ιερέας της Ιεραποστολικής Εκκλησίας του Τάμι, στη Νότια Κορέα, ανακοίνωσε ότι ο Χριστός είχε ζητήσει να συγκεντρωθούν 144.000 πιστοί τα μεσάνυχτα εκείνης της μέρας, για να τους σώσει από τον Αρμαγεδδώνα. Πάνω από 100.000 άτομα παρουσιάστηκαν σε περίπου 200 φοvταμεvταλιστικές εκκλησίες. (Τελικά, ο Λ ι Γιανγκ Λιμ συνελήφθη, γιατί καταχράστηκε τέσσερα εκατομμύρια δολάρια από δωρεές των πιστών.)
Ιούλιος 1999 Άλλη μια προφητεία για το τέλος από το Νοστράδαμο.
Νοέμβριος 1999 Ορισμένοι υποστήριξαν ότι ένα πείραμα ατομικής φυσικής στα Brookhaνeη Natioηal Laboratories των ΗΠΑ θα μπορούσε να δημιουργήσει μια μαύρη τρύπα που θα καταβρόχθιζε τον κόσμο.
31 Δεκεμβρίου 1999 Ο ιός της χιλιετίας θα κατέστρεφε όλα τα υπολογιστικά συστήματα στον πλανήτη και θα ακολουθούσε κατάρρευση της οικονομίας και της κοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
(Πηγή: National Geographic)
Προβλέψεις ιστορικές που απέτυχαν…
«Τέρατα θα αφανίσουν τον κόσμο και θα σκοτώσουν τους θεούς και το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας. Μόνο δύο άνθρωποι θα επιβιώσουν για να εποικήσουν τη Γη και να ξεκινήσει μια χρυσή εποχή ειρήνης και ευημερίας» Σνόρι Στούρλουσον, 1220, Ιρλανδός λόγιος και νομικός.
«Η καταστροφή της Γης σε έναν δεύτερο κατακλυσμό στις 20 Φεβρουαρίου 1524 λόγω μιας πλανητικής ευθυγράμμισης», Γιοχάνες Στέφλερ, 1499, Γερμανός Αστρολόγος
«Οι αμερικανικές αποικίες δεν θα ανεξαρτητοποιηθούν από το βρετανικό στέμμα», Γεώργιος Γ΄, 1773, Βασιλιάς της Βρετανίας
«Αν η ταχύτητα του τρένου φτάσει τα 190 km/h, οι επιβάτες θα πεθάνουν από ασφυξία», Διονύσιος Λάρντερ, 1830, Ιρλανδός Μαθηματικός και Αστρονόμος.
«Είναι εκπληκτική εφεύρεση, αλλά ποιος θα το χρησιμοποιήσει;», Ράδερφορντ Χέις, Αμερικάνος πρόεδρος όταν του έκαναν επίδειξη της τηλεφωνικής συσκευής το 1876.
«Το άλογο δεν πρόκειται να εκλείψει, ενώ το αυτοκίνητο είναι απλώς ένας νεωτερισμός και μια πρόσκαιρη μόδα», ήταν η συμβουλή ενός προέδρου του Ταμιευτηρίου του Μίτσιγκαν στον δικηγόρο του Χένρι Φορντ.
«Δεν μπορώ να φανταστώ ποια κατάσταση θα μπορούσε να προκαλέσει τη βύθιση ενός πλοίου. Ούτε να σκεφτώ κάποια μεγάλη καταστροφή που θα μπορούσε να συμβεί σε αυτό το πλοίο. Η σύγχρονη ναυπηγική το έχει αποκλείσει», ήταν η δήλωση του πλοιάρχου Έντουαρντ Σμιθ πριν το παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού το 1912.
Πηγή: "Οι χειρότερες προβλέψεις στην Ιστορία και οι άνθρωποι που τις έκαναν".
Οι προφητείες των Ινδιάνων Χόπι
Οι Ινδιάνοι Χόπι είναι μια φυλή που κατοικεί στη βορειοανατολική Αριζόνα των ΗΠΑ, περικυκλωμένη από τους Ινδιάνους Ναβάχο. Βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης φυλής είναι η έλλειψη φιλοπόλεμης διάθεσης, είναι κατά βάση φιλειρηνική και οι εχθροπραξίες είναι σπάνιες στην ιστορία της. Σήμερα η φυλή αριθμεί περίπου 7.000 άτομα, ενώ η γλώσσα τους προέρχεται από m γλώσσα των Αζτέκων.
Στην προφορική παράδοση των Χόπι γίνεται λόγος για την έλευση του Χλωμού Ανθρώπου, για παγκόσμιους πολέμους και πυρηνικά όπλα όταν η ανθρωπότητα φτάσει στον Πέμπτο Κόσμο.
Σύμφωνα με την παράδοσή τους:
"Η ετοιμασία για τον μέλλοντα πέμπτο κόσμο που θα' ρθει, έχει ήδη ξεκινήσει. Άρχισε από ανώνυμους ανθρώπους των μεγάλων αλλά και των μικρών εθνών και από φυλετικές μειοψηφίες… μπορεί να το διαβάσει κανείς επάνω στην ίδια την γη, καθώς μορφές φυτών από προγενέστερες εποχές, έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται.
Αυτό θα μπορούσε να αρχίσει μία νέα θεώρηση της ίδιας της βοτανολογίας, αν βέβαια οι άνθρωποι είχαν την απαιτούμενη σοφία για να καθίσουνε και να διαβάσουνε την φύση. Οι ίδιοι αρχαίοι σπόροι βλασταίνουν ξανά και στις λιγοστές καρδιές… Όλα είναι ίδια όπως παλαιά, εξαρτάται από τον τρόπο που τα βλέπεις… αυτά είναι που προαναγγέλλουν τον ερχομό του περάσματος στον μέλλοντα πέμπτο κόσμο.
Σκοτεινός κόσμος… υπερπληθυσμός στις υπόγειες σπηλιές… άνθρωποι που ανεβαίνουνε… στον δεύτερο κόσμο… υπερπληθυσμός… ανέβασμα στον τρίτο…παθιασμένες για χορό γυναίκες παραμελούν τα παιδιά τους… ανέβασμα στον τέταρτο κόσμο… η ιερή κόρη δολοφονείται από μία ζηλιάρα ανταγωνίστρια… "
«Τώρα εμείς, οι άνθρωποι Κατσίνα, θα παραμείνουμε εδώ για να υπερασπισθούμε την πόλη καθώς εσείς θα δραπετεύετε μέσα στο σκοτάδι. Η δική μας ώρα για να αποικίσουμε τα μακρινά άστρα δεν έχει έρθει ακόμα, είναι όμως ώρα για να σας εγκαταλείψουμε. Θα πορευθούμε μοναχοί μας σε ένα μακρινό ψηλό βουνό που το όνομά του ποτέ δεν θα μάθετε και από εκεί θα προσμένουμε το ψυχικό κάλεσμά σας για βοήθεια. Κάθε φορά που θα έχετε την ανάγκη μας, απλώς δώστε μας ένα σημάδι». (Πηγή, Περιοδικό Ανοιχτή Πόλη, τεύχος 6, 1986).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Το Μέλλον Είναι Τώρα, Συλλογή προφητειών, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
Τα μυστικά και η εφαρμογή της μαντικής εις την αρχαία Ελλάδα, Χρήστου Μαυρουδή, Εκδόσεις Μακρή
Πως να γίνεις μέντιουμ, Γιώργη Καραφουλίδη, Εκδόσεις Δρόμων
Μεγάλη Χειρομαντεία, Γιώργη Καραφουλίδη, Εκδόσεις Δρόμων
Εγκυκλοπαιδικό λεξικό αποκρυφισμού και παραψυχολογίας, Γιώργη Καραφουλίδη, Εκδόσεις Δρόμων
Ταρώ, Θεωρία και πρακτική, Gareth Knight, Εκδόσεις Ιάμβλιχος
Το κλειδιά του Ενώχ και το κάλεσμα των αιθέρων, Γιώργος Μπαλάνος, Εκδόσεις Locus 7
Ι ΤΖΙΝΓΚ, Δίτομο έργο με πρόλογο Καρλ Γιουνγκ, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
Λεξικό Σουίδα, Εκδόσεις Θύραθεν
Το μαντείο των Ρούνων, Εκδόσεις Μακρή
Προβλέψεις, Θεόδωρος Μόδης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Μύστες, απόκρυφο και μαγικές τέχνες, Έλενα Μπλαβάτσκυ, 2 τόμοι, Θεοσοφικές Εκδόσεις
Οι χειρότερες προβλέψεις της Ιστορίας και οι άνθρωποι που τις έκαναν, Eric Challine, Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Περί του Σωκράτους Δαιμονίου, Περί του ΕΙ του εν Δελφοίς, Περί του μη χραν έμμετρα νυν την Πυθίαν, Πλούταρχος, Εκδόσεις Ζήτρος
Η μαντεία των αστραγάλων, Κώστα Δερβένη, Εκδόσεις Έσοπτρον
Κάρτες Ταρό, του Α, Ε. Γουέϊτ, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
Τεκτονικό Θησαυροφυλάκιο, Γεώργιος Στεφανής, Andys Publishers